проблема мови на сучасному етапі
Етапи становлення сучасної української ділової мови. Проблеми впровадження і застосування української мови. Проблеми використання російської та інших мов. Проблеми державного будівництва України. Перспективи розвитку сучасної української мови. Проблеми мови та її значення в закріплення української державності в радянські часи та на сучасному етапі, шляхи її укріплення. книга [235,7 K], добавлен 07.03.2010. Вивчення сучасної української літературної мови.
Мовну проблему в Україні та за її межами неможливо розглядати без згадок і посилань на сучасну молодь. Але чому так? Відомо, що молодь завжди залишалась рушієм суспільства. І сьогодення не є виключенням, не можливо переоцінити вплив цієї частини соціуму на розвиток і стан України, зокрема і української мови. Молодь змінює все, вона прагне простору, свободи, хоче, щоб її вважали не просто особливою, а неповторною. Звичайно, мовна проблема – це проблема вічна. В Україні з нею завжди було важко, адже історія розвитку й становлення нашої мови – це історія утисків і заборон. Чого лише коштували Валуєвський циркуляр і Емський указ.
Сучасна українська літературна мова почала формуватися в 19 столітті. Її започаткував І. Котляревськийтворами "Енеїда", "Наталка Полтавка" та "Москаль-чарівник". В цих творах письменник використав київсько-полтавську селянську говірку. Надзвичайно важливим етапом у становленні загальнонародної літературної мови було здійснене в поезії Шевченка розширення виражальних можливостей української мови, зокрема віднайдення мовних ресурсів для створення високого поетичного стилю. Слід зазначити: у першій половині й середині XIX ст. в середовищі українських літераторів переважав етнографічно-народницькийпогляд на розвиток української мови.
Тенденції розвитку української літературної мови на сучасному етапі. Національна мова - це мова, що є засобом усного й письмового спілкування нації. Національною мовою української нації є українська мова. Метамовна свідомість сучасного українця, на думку дослідників української жаргонології18, переважно не розрізняє специфіки жаргонної лексики серед інших лексичних пластів, наприклад, лайка, вульгаризм тощо; немає уявлення про соціальну диференціацію української мови (кримінальний, молодіжний, професійний жаргон із його різновидами). Вивчення української мови такої, якою вона мусить бути, а не такої, якою вона є, визначило погляд на жаргон як матерію грубу, словесне хуліганство, бруд.
Проблемою на сучасному етапі є не лише агресивне поширення російської. мови, але й використання англізмів, тобто заміна самобутніх українських слів англійськими відповідниками. Наприклад, сьогодні часто чуємо не «мистецька. Економічна криза каталізує цей процес та спонукає молодь. опановувати англійську, щоб мати можливість їхати за кордон. Вивчення іноземних мов і культур не повинно негативно впливати на. розвиток свого, рідного. Симбіотичне поєднання англійської й української мов має бути урівноважене філологами. Остаточне вирішення мовного питання в Україні ускладнюється тим, що, крім російської, у прикордонних областях активно використовуються польська, білоруська, угорська, румунська мови.
Проблема розвитку української мови за майже 15 років становлення української державності все ще так і залишається підвішеною в повітрі, про що свідчить чергове її роздування перед кожними наступними парламентськими чи президентськими виборами. Тому єдиним розумним виходом з ситуації, що склалася, може стати лише одне - усвідомлення того факту, що мова є живим організмом, який постійно змінюється і вдосконалюється так, щоб відповідати вимогам життя, і тому вирішення цього питання неможливе без розуміння його взаємозв'язку з побудовою держави в цілому. Але для початку треба визначитися хоча.
Написати твір-мініатюру про мовні проблеми можна так: Сучасна молодь не цінує найбільший здобуток власної нації – мову. Через це виникає чимало проблем. Перша з них, це те, що молодь не слідкує за чистотою власної мови: вживає багато нецензурної лексики або ж нелітературних слів. Друга проблема – надлишок русизмів в українській мові. Та людина вважається культурною, яка поважає власне коріння та рідну мову. Отже, на сучасному етапі розвитку українська мова має чимало проблем. Молодь – це та група людей, яка повинна нести в маси рідну мову, вчити нею спілкуватись тих, хто не вміє. А також вдосконалювати свої навчи володіння мовою, вчитись гарно говорити.
Марина Балко - МОВНА ПОЛІТИКА В СУЧАСНІЙ УКРАЇНІ: ОСНОВНІ ПРОБЛЕМИ ТА ПОШУК ШЛЯХІВ ЇХ ВИРІШЕННЯ - Лінгвістичні студії: Збірник наукових праць. - Літературне місто - Онлайн-бібліотека української літератури. Освітній онлайн-ресурс. - Статтю присвячено розглядові основних напрямків української мовної політики, а саме: основних проблем реалізації Концепції державної мовної політики на.
Парадоксальність мовної ситуації в сучасній Україні полягає в тому, що мова етнічної більшості, яку Конституція проголосила державною зі всіма наслідками, що звідси мали б випливати, в умовах українсько-російської двомовності насправді й досі залишається у статусі мови меншості сучасного українського суспільства. За даними перепису населення 1989 р. (1) в УРСР на той час проживало 72,7% українців, 22,1% росіян; інші національності (євреї, білоруси, молдавани, болгари, поляки, угорці, румуни, греки, татари, вірмени, кримські татари, цигани, німці.
проблеми навчання української мови на сучасному етапі розвитку мовної освіти. Ідеї нової методики навчання рідної мови ми втілили й у шкільних підручниках для 5-9. класів, видання яких завершила “Освіта” в 2009 р. Чимало уваги приділяємо й особливостям навчання української мови як державної в полікультурному просторі, що. знайшло відображення в тематиці кандидатських і докторських дисертацій, які готуються й. Однак сучасна українська лінгводидактика на шляху свого поступу й надалі потребує постійної уваги вчених-дослідників й учителів-практиків. Приємно констатувати, що українська лінгводидактика активно розвивається, поповнюється новими науковими. дослідженнями.
Сучасна мовна ситуація в Україні є насамперед результатом тривалої війни проти української мови, української ідентичності й української державності, яку Росія розпочала після 1654 р. Нинішня мовна ситуація в Україні є результатом не завершеного в радянський період асиміляційного процесу – перетворення україномовної спільноти на російськомовну. Як показало опитування Research&Branding Group 2011 року, тільки 47% українців використовують лише українську мову в ужитку, водночас суто російськомовних громадян налічується 37%. Це умовно поділяє країну на дві різномовні.
Аналізуючи сучасні тенденції розвитку мови, ми не можемо не виділити зміни, які відбуваються в її лексичному складі, особливо у стилістиці усного і писемного мовлення. Це так звані “сленги” або “арго”. Термін “сленг” в українську мову прийшов з англійської (slang – жаргон) – жаргонні слова або вирази в англійській усній мові, характерні для людей певних професій або соціальних прошарків.
Культура фахового мовлення – один із найважливіших складників професійної культури фахівця, який забезпечує його конкурентоспроможність на сучасному та майбутньому ринку праці, дозволяє вирішувати виробничі проблеми, спираючись на уміння спілкуватись і співпрацювати з різними людьми. Це система комунікативних норм, знань, умінь і цінностей, яка реалізуються у процесі взаємодії фахівців і є фактором, що супроводжує його професійну діяльність у виробничій сфері й зумовлює її фахово-комунікативну спрямованість. [1]. Таким чином, володіння культурою фахового мовлення є надзвичайно важливим для кож.
Сьогодні в Україні мовна проблема є однією з найактуальніших. На перший погляд, це дивно, адже єдиною державною мовою давно проголошено українську. Що ж до інших мов, то їм Конституція України гарантує вільний розвиток. Однак проблема функціонування української мови чомусь досі не зникає. Історія розвитку й становлення нашої мови — це історія утисків і заборон. Варто згадати хоча б Валуєвський циркуляр 1863 року, щоб зрозуміти, наскільки твердим був намір знищити так зване "малоросійське наріччя".
На сучасному етапі питання культури мовлення особливо гостро стоїть перед молоддю. Рівень мовної культури сприяє її вихованню як особистості. Сучасна молодь вигадує безліч нових слів для більш зручного спілкування між собою та іноді ці слова спотворюють мову. Проблема культури мовлення в сучасний період є актуальною. На жаль в наш час люди все менше читають книжки та не намагаються вдосконалювати свою культуру мовлення. Серед підлітків дуже актуальна тема використання нецензурної лексики. Вони думають, що користуючись подібними словами вони легше можуть донести свої думки до інших, або цим вони здобувають визнання у своїх однолітків, але це не так.
Коментарі
Дописати коментар